BLACK FRIDAY: KOLA A ELEKTROKOLA ihned k dispozici → vybírejte →

Elektrokola Specialized Turbo Levo 2019

S radostí Vám představujeme zcela nové Specialized Turbo Levo FSR modelového roku 2019! Už první generace elektrokola Levo byla špičkou ve své třídě a u této druhé generace vylepšil Specialized prakticky všechny vlastnosti a parametry tohoto elektrokola. Až na zcela novém Levo pojedete, poznáte, že to není jen odvážné prohlášení.

Specialized je značka vyvíjející vlastní systém pro elektrokola. Specialized tak nepoužívá sériově vyráběné součástky, ale přizpůsobuje si všechny elektronické součásti k dosažení vysoké úrovně integrace, jedinečných jízdních vlastností a stylového designu. To znamená, že Specialized je nejen názvem výrobce kola, ale i značkou výrobce celého elektrického systému pohonu elektrokola.

Specialized systém pro elektrokola zahrnuje následující vlastní Turbo Levo součástky: motor, baterii, rychlostní senzor, uživatelské rozhraní, dálkový ovládač a aplikaci Mission Control. 

Novinky 2019:

  • Nový rám a motor, lehčí součástky, snížená hmotnost - zážitek z jízdy je přirozenější, ovládání je snazší a dopad na dojezd je pozitivní
  • Fantastické ovládání  - snížená hmotnost, vylepšená geometrie, 29x2,6 kola/pláště, 150 mm zdvih vpředu a vzadu, nová kinematika - elektrokolo má hravější charakter, monstrózní trakci, přesnější řízení díky 29x2,6 (volba velikosti kol je na jezdci); zvládá obtížnější terén, je bezpečnější, je s ním větší zábava
  • Nové umístění zapínání, indikátoru režimu přípomoci a stavu baterie - na horní rámové trubce
  • Nový režim Shuttle Mode - maximální přípomoc motoru z jakéhokoli režimu asistence
  • Delší dojezd  - 700 Wh baterie na vybraných modelech a i jako baterie k dokoupení - jezdci se mohou vydat dál – víc trailů
  • Nový displej Turbo Connect Unit
  • Nová aplikace Mission Control 2.0 se svěžím designem a několika novými funkcemi a více možností personalizace kola pro jezdce

 

 

Rám elektrokola

  • Lehčí (karbon i hliníková slitina, snížení hmotnosti až 800g)
  • Tužší (karbon i hliníková slitina)
  • Vylepšená integrace baterie a motoru
  • Vylepšené vedení kabelů v postranní vzpěře sidearm
  • Vylepšená kinematika/odpružení
  • Nový chránič řetězové vzpěry
  • Materiál:
    • FACT Carbon: 9m – hlavní rámový trojúhelník z karbonu, zadní stavba z hliníkové slitiny
    • M5 Aluminium - hlavní rámový trojúhelník i zadní stavba z hliníkové slitiny M5; pevná, odolná a lehká slitina 
  • Integrace motoru - plně integrován, přímá montáž do rámu
  • Integrace baterie - plně integrovaná do spodní rámové trubky, vyjímatelná za pomoci 6 mm inbusového klíče
  • Zdvih a tlumič - 150 mm zdvih odpružení vpředu a vzadu
  • Kola a průchodnost plášťů zadní stavbou
    • všechna elektrokola Levo FSR 2019 jsou dodávána s 29" koly a 2,6" plášti 
    • všechna elektrokola Levo FSR 2019 jsou kompatibilní s 650B/27,5 koly

Geometrie pro Specialized Levo FSR 2019 byla vylepšena kvůli lepšímu ovládání. Dá se říci, že geometrie Levo je někde mezi modelem Specialized Stumpjumper a Enduro. Hliníkové i karbonové rámy mají stejnou geometrii. Hravější ovládání znamená daleko víc zábavy!

Velikosti rámu podle výšky jezdce*

  • S pro výšku 158-165 cm
  • M pro výšku 165-178 cm
  • L pro výšku 178-185 cm
  • XL pro výšku 185-193 cm – pouze u pánských modelů

*Hrubý odhad – volba velikosti rámu závisí nejen na samotné výšce.

 damske horske elektrokolo specialized

 

Motor elektrokola Specialized 2.1 Rx Trail-tuned

Konstrukce motoru se musela přizpůsobit novému designu rámu a ne naopak. Díky tomu mohla firma Specialized vyvinout řešení přímé montáže, což snížilo hmotnost a objem, zvýšilo tuhost, a omezilo potřebu (potenciálně vrzajících) plastových krytů.
U nových rámů Levo se motor zasunuje ze spodu a je přímo zamontován do rámu. 

  • Je to nejplynulejší, nejtišší a nejvýkonější středový motor pro použití na MNT trailu
  • Je efektivnější, o 15% menší a o 11% lehčí, než motory předchozí generace
  • Přirozený pocit z jízdy díky ozubenému řemenu a zakázkovému naladění firmwaru Trail Tune
  • Plně integrovaný s nízkým těžištěm
  • Řemen vyztužený karbonem zaručuje plynulejší a tišší chod motoru bez vibrací
  • Rozpojovací mechanismus – spojka (nezvyšuje odpor, pokud není motor aktivován) - nezvyšuje odpor: vnitřní tichá spojka (válečková volnoběžka) odpojuje kliky od motoru, aby při jízdě bez asistence motoru nedocházelo ke zvyšování odporu
  • Výkonný a efektivní - je možné ho nastavit podle osobních preferencí pomocí aplikace Mission Control  
  • Nominální výkon motoru: 250 W
  • Maximální točivý moment je 90 Nm
  • Hmotnost motoru cca 2,9 kg
  • Rozměry motoru 197,5 x 150 x 136,5mm 
  • Zvláštní vlastnosti konstrukce motoru: 
    • přímá montáž do rámu bez pomocného rámu
    • vnější pouzdro z hořčíkové slitiny pro nižší hmotnost
    • hliníkové prvky na elektronické desce pro lepší odvod tepla
    • rozpojovací mechanismus (spojka)
  • Senzory: údaje mohou být zobrazeny pomocí ANT+ připojení k TCU. Volitelný Specialized TCD displej je tou nejlepší volbou pro zobrazení všech údajů o jízdě.
    • Výkon jezdce
    • Výkon motoru
    • Kadence

Motor je jedinečný i v možnosti připojení a přizpůsobení: charakteristika motoru může být přizpůsobena pomocí aplikace Mission Control (Support – podpora/asistence, Maximální výkon - Maximální výkon /výkon ve špičkách, Acceleration Response - míra zrychlení, režim Shuttle).

 

Baterie a nabíječka

Baterie je plně integrovaná do spodní rámové trubky; toto řešení je kompaktnější, než u předchozí generace kol Levo. Díky uzavřené konstrukci je rám podstatně lehčí a přitom je tužší. Nehledě na kompaktnější spodní rámovou trubku bylo možné umístit novou baterii se 700 Wh, protože je efektivněji použit prostor k integraci baterie. A přesto je baterie vyjímatelná.

Hlavní výhody baterie:

  • Plně integrovaná: nízké těžiště, nehlučná
  • Dobíjení v kole i samostatně (mimo kolo)
  • Vyjímatelná - snadno se vyjímá a vkládá zpět pomocí 6 mm inbusového klíče
  • Ovládaná skrze vlastní řídící jednotku BMS pro maximální bezpečnost
  • Několikanásobný BMS bezpečnostní mechanismus, je v souladu se všemi normami a vyhláškami
  • Pokud baterie není delší dobu používána, vyjměte ji z rámu a uložte ji, nepřikrytou, v suchém a dobře větraném místě. Baterii skladujte při stálé pokojové teplotě. Pokud jsou venkovní teploty příliš vysoké nebo nízké, skladujte baterii uvnitř.
  • Pokud je baterie skladována a není delší dobu používána, zajistěte její dobíjení nejméně každé tři měsíce tak, aby po připojení k nabíječce 2-3 LED diody na baterii svítily zeleně (50-75%). Pokud baterie není dobíjena po dobu delší, než 3 měsíce, může dojít k jejímu poškození.
  • Baterie je dobře chráněna, dokonce i v náročných podmínkách


Typ baterie:

  • Lithium-Ion
  • 36 V systém
  • 40 článků, typ 18650 (500 Wh) nebo 21700 (700 Wh)


Hmotnost a rozměry:

  • 500 Wh: cca. 2,9 kg - skvělá varianta pro někoho, kdo chce ušetřit 700g váhy oproti 700 Wh baterii
  • 700 Wh: cca. 3,6 kg - všem jezdcům na Levo zásadně prodlouží dojezd
  • rozměry s chráničem: 65 cm dlouhá, 5,5 cm tlustá, 8cm široká (v nejširším místě chrániče Rockguard: 11cm)

Doba nabíjení - čas nutný k úplnému nabití:

  • 500 Wh: cca. 3,5 hodiny
  • 700 Wh: cca. 5 hodin

Rozměry nabíječky: délka: 175mm - šířka: 80mm - výška: 40mm; objem nabíječky s kabeláží je přibližně o 20% větší a hmotnost včetně kabeláže cca 890 g

 

Ovládání TCU  - Turbo Connect Unit 

  • TCU je nová kontrolní jednotka s kontrolkami umístěná na horní rámové trubce
  • zobrazuje všechna důležitá nastavení kola
  • jezdci zaručuje snadné čtení a ovládání
  • možnosti připojení pomocí integrovaných BLE a ANT+ modulů
  • TCU je připojen jak k motoru, tak i k dálkovému Trail ovladači na řídítkách
  • Automatické vypnutí:  pokud je Turbo LEVO FSR 2019 nejméně 15 minut bez pohybu, elektrokolo se samo vypne, aby šetřilo energii. Pro pokračování jízdy s podporou motoru je třeba systém znovu zapnout. Stisknutí jakéhokoliv tlačítka na Turbo Connect Unit oddálí čas pro automatické vypnutí na dalších 15 minut.

Tato jednotka umožňuje:

  • vypínání a zapínání elektrokola
  • volbu jízdního režimu
  • zobrazuje míru nabití, jedna čárka odpovídá 10% kapacity
  • zobrazuje zvolený režim o TURBO o TRAIL o ECO o OFF 

 

Dálkový ovladač Trail

  • jde o prstencový přepínač umístěný vlevo na řídítkách
  • umožňuje snadné a bezpečné ovládání - přepínání jízdních režimů
  • přímé přepínání do režimu Turbo (S-tlačítko)
  • aktivace pomoci při vedení kola, rychlost 6 km/h

 

Displej Specialized TCD 

Tímto novým bezdrátovým displejem je možné dovybavit elektrokola Specialized. Montáž provádíme v naší prodejně BIKEWAY.CZ.

Hlavní výhody displeje:

  • Zobrazuje „Turbo“ údaje: ▪ Režim ▪ Míru nabití ▪ Výkon jezdce ▪ Výkon motoru ▪ Kadence
  • Zobrazuje všechna jízdní data a možnosti jako srdeční tep
  • Způsob připojení: ANT+  
  • Jednobarevný LCD displej (černobílý) 
  • Velikost obrazovky: 40 mm výška, 35 mm šířka, 52 mm úhlopříčka (2“ displej) 
  • Je umístěn v centru řídítek na představci
  • Norma ochrany IPX7 (zvládá dešťové nebo sněhové přeháňky); prošel oficiálními testy

Uživatelské rozhraní displeje používá styl „stránkování“, podobný cyklistickým počítačům Garmin. Systém má 5 přednastavených stránek, každá z nich zobrazuje jezdci různé kombinace informací. Stránky je možné procházet pomocí pravého a levého tlačítka. Stránky je také možné si přizpůsobit: jezdec si u každé stránky může zvolit požadovanou kombinaci informací. Počítač po startu vždy zobrazuje 1. stránku. 

Defaultní stránky displeje:

  • 1. strana: Rychlost, stav baterie v %, ujetá denní vzdálenost
  • 2. strana: Průměrná rychlost, frekvence šlapání, doba jízdy
  • 3. strana: Rychlost, srdeční tep, výkon 
  • 4. strana: Celkové převýšení, stav baterie v %, kalorie
  • 5. strana: Maximální rychlost, baterie v %, celková ujetá vzdálenost

 

Aplikace Specialized Mission Control

Bezplatný a extrémně hodnotný přídavek pro dokonalý Levo zážitek. Jezdec si může přizpůsobit charakteristiky motoru, zaznamenávat jízdy, diagnostikovat systém a další.

Hlavní výhody aplikace:

  • přizpůsobte si výkonnostní charakteristiky motoru (míru podpory, maximální výkon, zrychlení atd.) 
  • diagnostika systému
  • sledujte a hodnoťte své jízdy
  • způsob připojení: Bluetooth

Aplikace je zdarma pro iOS a Android.

 

Jízdní režimy

Toto jsou defaultní nastavení (Support =Support / Peak = Maximální výkon) :

  • OFF: 0 % Podpora / 0 % Maximální výkon 
  • ECO: 35 % Podpora / 35 % Maximální výkon  - úsporný režim pro maximální dojezd
  • TRAIL: 35 % Podpora / 100 % Maximální výkon - off-road režim nabízející maximální kontrolu, avšak stále i dostatečný výkon pro požadavky jezdce 
  • TURBO: 100 % Podpora / 100 % Maximální výkon - skutečně plný výkon pro snadné zdolávání kopců a rychlé jízdy

Defaultní nastavení bylo stanoveno během mnoha a mnoha testovacích jízd. Na jejich základě považujeme takové nastavení za nejlépe fungující pro trailové ježdění.

Jezdci si ale mohou plně přizpůsobit nastavení motoru podle svých preferencí pomocí funkce Infinite Tune v aplikaci Mission Control.  S pomocí Infinite Tune v aplikaci Mission Control může být Maximální výkon nastaven samostatně a nezávisle na nastavení podpory a naopak. Množství proudu, který motor čerpá z baterie, se nastavuje pro každý z režimů podpory samostatně a lze jej upravit na základě Vašeho jízdního stylu, terénu, požadovaného výkonu a zamýšlené vzdálenosti. Doporučujeme, abyste začali s výše uvedeným defaultním nastavením.

 

Jízdní režim SHUTTLE

Režim Shuttle je dostupný výhradně na modelech Specialized Turbo Levo FSR modelového roku 2019. 

S aktivovaným režimem Shuttle jezdec snadno dosáhne plné asistence motoru, pokud bude šlapat vyšší frekvencí a menším kroutícím momentem (= menším tlakem na pedál). Obecně se dá říci, že při zapnutém režimu Shuttle motor dodává vysoký výkon při nejtypičtější frekvenci šlapání nad 50 ot./min. Výsledkem je, že jezdci, kteří raději šlapou menší silou ve vysoké frekvenci, nyní mohou dosáhnout maximální asistence motoru. Kromě toho režim Shuttle poskytuje plnou asistenci při nižším tlaku na pedály při rozjezdu z nulové rychlosti, např. na semaforech.

Čím vyšší je nastavení režimu Shuttle, tím snáze dosáhneme plného výkonu motoru ve zvoleném režimu.

Režim Shuttle lze nastavit v aplikaci posuvníkem v rozmezí od 0 do 100%:

  • 0 = vypnuto, režim Shuttle nefunguje
  • 100 = maximální efekt režimu Shuttle 

Defaultní nastavení je 0/ režim Shuttle je vypnut. Spotřeba energie se zlehka zvyšuje s tím, jak se zvyšuje nastavení režimu Shuttle.

Výhodou režimu Shuttle je, že umožňuje všem jezdcům se všemi styly šlapání získat plnou podporu motoru. 

 

Dojezd elektrokola

Dojezd elektrokola je kvůli mnoha proměnným velmi individuální. Výhodou elektrokol Specialized je možnost použití aplikace, kde snadno přizpůsobíte nastavení motoru pro své potřeby (např. výkon versus dojezd). 

Jak optimalizovat dojezd elektrokola?

  • zvolte defaultní Eco režim nebo nastavte podporu mezi 30% – 50% s hodnotou maximálního výkonu ve stejném rozsahu
  • omezte podporu a maximální výkon
  • nastavte režim Shuttle na 0
  • nastavte míru zrychlení na nižší hodnoty
  • šlapejte plynule a frekvenčně, nesnažte se silou zvládat těžké převody (motor je pak méně výkonný a efektivní)
  • nastavte si reakci na zrychlení (Acceleration Response) na nižší úroveň (u většiny jezdců to zlepšuje trakci a kontrolu)
  • omezte sílu při šlapání při řazení rychlostí (napomáhá to plynulému řazení, snižuje opotřebení a poškození převodů)
  • při nízkých venkovních teplotách, hlavně pod bodem mrazu, ukládejte baterii před zahájením jízdy vždy při pokojové teplotě
  • zvažte možnost dobíjení baterie během přestávky – jedna hodina nabíjení Vám dodá 20%-30% kapacity baterie (dodaná nabíječka váží 890g a měla by se vejít do většiny batůžků)

Možný dojezd s 700Wh baterií: v režimu Trail nebo Eco bude většina jezdců schopna zvládnout převýšení 2000 m nebo i víc.

Hlavní proměnné, kromě kapacity baterie, ovlivňující dojezd elektrokola:

  1. Nastavení asistence motoru a Maximálního výkonu
  2. Terén (stoupání, povrch) 
  3. Hmotnost jezdce a systému (kolo + jezdec + náklad)
  4. Rychlost 
  5. Výkon jezdce 
  6. Okolní teplota 
  7. Výška jezdce
  8. Počet zastavení a rozjezdů
  9. Pozice na kole (sportovní, turistická,..) 
  10. Rychlost větru
  11. Styl jízdy
  12. Pláště (typ a tlak)
  13. Oblečení (aerodynamika) 
  14. Přídavná zařízení na kole

 

 

 

Pánské vs dámské modely elektrokol Specialized

Stejně jako modely předchozích let mají pánská a dámská elektrokola Levo FSRs stejné rámy. Rozdíly spočívají ve výběru součástek, nastavení odpružení a velkosti rámů. Většina žen těží ze specificky dámského nastavení a jízdu si více užijí. Nicméně, ženy si mohou snadno přizpůsobit pánské Levo pro své potřeby (např. kontaktní místa) - na naší prodejně BIKEWAY.CZ samozřejmě pomůžeme přizpůsobit vhodné komponenty.

  • dámská elektrokola Levo mají řídítka široká 750 mm s nízkým stoupáním  - pánské modely mají šířku řídítek 780 mm
  • dámská sedla Myth jsou široká 155 mm, na pánských modelech jsou sedla o šířce 143 mm
  • tlumiče na dámských elektrokolech Levo jsou kvůli lehčím jezdcům méně progresívní
  • dámské modely Levo FSR jsou k dispozici ve velikostech S/M/L, zatímco pánské modely mají i velikost XL

 

Kompatibilita s bidony

Všechny velikostí rámu (S-XL) nechávají stejně veliký prostor pro košík na láhev a bidon (nápojovou láhev). 

Ne každé horské elektrokolo umožňuje umístění košíku s lahví do rámu. Toto je další užitečná výhoda elektrokola Specialized Turbo Levo oproti mnoha konkurenčním kolům.

Karbonové rámy

  • Karbonové rámy jsou zkontruovány tak, aby uvezly bidon o objemu 24 oz / 0,7l (košík bez SWAT nářadí)
  • Všechna karbonová elektrokola Specialized jsou dodávána s nářadím SWAT CC Steerer Tube Tool (primárně umožňujícím jezdci vyjmutí baterie), což je další skvělá výhoda - má i nýtovač řetězu řetězu – to je unikátní spojení.

Hliníkové rámy

  • ALU rámy jsou konstruovány tak, aby uvezly bidon o objemu 22 oz / 0,6 l i košík s nářadím EMT Cage Mount MTB
  • všechna elektrokola s hliníkovým rámem jsou dodávána s nářadím EMT Cage Mount MTB Tool (primárně umožňujícím jezdci vyjmutí baterie) - nářadí je příjemný bonus

elektrokolo specialized turbo levo 2019 

 

29x2,6 & možnosti rozměrů kol

Elektrokola Specialized Turbo Levo FSR 2019 jsou osazena 29" koly a plášti o rozměru 29x2,6”. Někoho to možná může překvapit, ale nové Levo je mnohem hbitější a schopné a jede mnohem lépe s koly 29”. Elektrokolo testovali ve Specialized spoustu hodin a rovněž externí jezdci různých kvalit převážně dávali přednost výkonnosti 29” kol s větším objemem.

29" kola zajišťují větší přesnost při volbě stopy na trailu, plynulejší odvalování (= rychlejší jízda), neskutečnou přilnavost, fantastickou stabilita a ovladatelnost.

Je zde ale možnost změny na 27,5"+ - rámy a vidlice také pojmou sety 6Fattie: 650B/27,5" kola s plášti širokými 2,8" nebo 3,0". Jezdci si tak mohou osadit elektrokolo setem kol, který jim vyhovuje. Nabídku vhodných kol 27,5+ máme v BIKEWAY.CZ.

Stejně jako v minulosti, všechna kola Levo mají standard zvaný „Boost“: Rozestup 148mm na zadním kole, 110 mm na předním kole.

 

Pláště

Všechna elektrokola Specialized Turbo Levo FSR 2019 jsou osazena plášti Specialized Butcher GRID 29x2,6 se skvělou trakcí (vpředu i vzadu) se směsí GRIPTON pro maximální ovladatelnost za všech podmínek. GRIPTON zvlášť vyniká za mokra a chladu a také snižuje valivý odpor. Kostra pláště GRID způsobuje, že plášť je robustní po stranách a stabilní na ráfku i při bočním zatížení.

Doporučovaný tlak* pro jezdce o hmotnosti 70-85 kg:

  • Přední: 1,3 – 1,7 barů (19-25 psi)
  • Zadní: 1,4 – 2,0 barů (20-29 psi)

*Individuální nastavení se může lišit podle váhy jezdce, terénu a jízdního stylu. Tubeless systém umožňuje mírně nižší tlak a zlepšení jízdních vlastností

Výhodou pro jezdce je neskutečná trakce a ovládání plus velmi přesná volba stopy díky plášťům 29x2,6.

 

 elektrokola specialized turbo levo fsr 2019